Jedno a dvouramenná závodní kyvka firmy HONDA
Nová dvouramenná kyvná vidlice tovární Hondy RC 45WSB příznivě ovlivnila záběr zadního kola. V roce 1998 se Honda rozhodla přejít na dvouramennou kyvnou vidlici u které testy prokázaly menší opotřebení pneumatiky než u vidlice jednoramenné.
Toto zjištění umožnilo závodním týmům používání měkkých gum a získat tak lepší záběr. Takové pneumatiky se ale opotřebovávají rychleji a jakékoli prodloužení jejich životnosti je pro jezdce vítáno a dovoluje jim rychlejší jízdu. HONDA tajně testovala toto nové zařízení na okruhu Suzuka v Japonsku v prosinci roku 1997. Firma experimentuje s dvouramennou vidlicí s cílem zabránit ohýbání vidlice jednoramenné. Když stroj najede v zatáčce na nerovnost, vidlice se zvedá vzhůru a současně se vychýlí do strany a současně dochází k jejímu ohýbaní. Tento pohyb může odklonit zadní pneumatiku ze stopy a motorka se stává hůře ovladatelnou. Nejlépe pochopíte rozdíl mezi jedno a dvouramennou vidlicí pokusem se svojí paží. Natáhněte ruku a držte v ní závaží. |
|
Požádejte někoho, aby vám s ní pohyboval ze strany na stranu. Zkuste to nyní znovu ale držte závaží oběma rukama. Nyní by pohyb do stran měl být obtížnější, než v prvním případě. A na stejném principu je založen stroj ať z roku 1998 Honda RC45 nebo stroj 2003 RC211.