Suzuki GSXR 600 r.v. 1997
S GSX-R skáčeme rovnou do nejhlubší části šestistovkového bazénu. Nejdůležitější je si uvědomit, že s tímhle bikem se vyhrávají závody. Žádné projíždění, žádné jemné přidávání plynu. Tohle je motorka na rychlou jízdu, o čemž vypovídá nízko položený ochranný štítek a protáhlá kapotáž. Jestli se chcete plazit ve městě, tak na tuhle motorku hned zapomeňte. Stejně tak jako špatní a průměrní jezdci by se k ní neměli přibližovat. Tohle je stroj na vypilování vašich perfektních jízdních zkušeností a je reinkarnací totálně šílené dvěstěpadesátky KR-1S. Suzuki n má nejraději, když jí pořádně proháníte a proto nikdo nechápe proč nemá lepší brzdy. Většina použitých dílů je ze sedmsetpadesátky GSX-R, bylo by logické použít také její šestipístkové brzdy místo čtyřpístkových, stejně tak jako vidlici USD (upside down) s místo šestistovkové RWV (right way up), která není při prudkém brždění příliš stabilní. Ačkoliv je GSX-R 600 na dráze rychlejší než ostatní (né zas tak k moc), na přímém úseku to už ale zase není pravda. Tohle však kompenzuje vynikající ovladatelností a není zase tak úplně nepoužitelná v nízkých rychlostech. Pravda, ostatní motorky v testu jsou na tom v tomto směru lépe, ale GSX-R je definitivně chuligánem testované skupiny.
Motor je menší verzí divokého GSX-R 750ccm i jeho řev je úplně stejný v momentě, kdy se dotknete plynu. Zařadte jedničku, pusťte spojku a akclerujte! Trvá to velice krátce, protože přední kolo poskakuje po silnici a řídítka hází se strany na stranu. S dvojkou se vypořádáte stejně rychle a trojka je už také dávno historií. Se čtyřkou oceníte řev s jakým motor GSX oslavuje 14 000 otáček za minutu. Dáte tam pětku a už se to nedá vzít zpátky, jedete totiž jak šílenci. Pak už vás čeká vrchol šestého rychlostního stupně a vy nevěřícně koukáte na tachometr, kde ručička sedí na 280km/h. Moment, nevstávejte v úžasu ze židlí, to byl jenom takový rychlostní vtip. Realita je trochu jiná. Na dynomentru GSX dodává 95 koní a na tříkilometrové rovince udělá maximálně 250 km/h. Není to ani nejsilnější ani nejrychlejší mašina. Proč se tedy GSX chová jako největší drsňák skupiny, když podle statistiky není? Váha! Suzuki je o osm kilo lehčí než Kawasaki (a to včetně dvou helem Arai, výfuku ZX-6 a svíčkové pro čtyři osoby. Váha v kombinaci se superkrátkým rozvorem, lehkým řízením, opravdovou závodní pozicí jezdce a velice silným motorem (na vrcholu výkonostní křivky) znamená, že GSX je silná, ale lehounce ovladatelná motorka v porovnání s těžší ZX-6, ještě těžší CBR nebo totálně obézní Thudercat. Skvělé ovládání, skvělý motor a jízdní pozice, kvůli které se jezdcovi budoucí děti mohou narodit úplně naplocho, to vše podtrženo a sečteno znamená, že tohle je motorka která si zaslouží náš respekt.
Suzuki GSX-R MOTOR typ řadový čtyřválec kapalinou chlazený DOHC, 16 ventilů vrtání zdvih 65,5 x 44,5 mm zdvih. objem 600 ccm kompres. poměr 12 : 1 karburátory 4 x 36,5 mm Mikuni CV max. otáčky 13 500 ot. / min ŠASI rám dvoutrubkový - hliník. slitina přední závěs 45 mm rwu nast. předpětí a odraz zadní závěs monoshok nast. předpětí odraz a náraz přerní brzda 2 x 320 mm kotouč čtyřpístek zadní brzda 220 mm kotouč dvoupístek ROZMĚRY rozvor 1390 mm výška sedla 830 mm such. hmotnost 174 kg objem nádrže 18 litrů VÝKON
výkon 94,7 koní max. rychlost v leže 251,2 km/h při 13 600 ot. / min vsedě 217,6 km/h
Závěr:
Suzuki GSX-R600 je čistě replika závadní mašiny a je definitivně nejlepší, když budeme mluvit o šasi a závěsech. Motor je zklamání, není totiž
o nic lepší než ostatní v testu a to by definitivně měl být. Bíke je to tvrdé chuligánskej a majitel se mu musí přizpůsobit.
Podklady MOTORÁJ 7/1998